Dutch Concept Group wordt NOBEARS Group

janka.jpg Janka van Emden - 31 maart 2021
Met een lach en een snik passen wij onze naam aan naar NOBEARS Group. Een andere naam maar met dezelfde mentaliteit, mensen en ambitie bouwen wij door!

In 2003 is Dustin Karelse (1983) vanuit zijn ouderlijk huis gestart met het internetbureau, genaamd Tirato. Na een aantal jaar kreeg hij de ambitie en droom om een bedrijvengroep te bouwen. Zo begon hij Dutch Concept Group (DCG) in 2009. Dit met het idee om binnen het bedrijf twee sporen te bewandelen, namelijk het starten van dienstverlenende bedrijven op het gebied van creatie en internet, zoals Tirato. En naast de dienstverlenende bedrijven het zelfstandig opzetten van internet gerelateerde startups van idee tot ontwikkeling waar de servicebedrijven hun expertise in konden leveren. Op die manier begon Dutch Concept Group in 2010 al snel zijn eerste eigen startup genaamd VeilingActies, een online veiling platform gebouwd door Tirato. Met een snelle start en groei heeft DCG deze eerste startup-pilot in 2013 al verkocht waarna DCG is gaan bouwen aan een SaaS platform voor kilometerregistraties genaamd EasyRit. Ook dit innitiatief bracht het tot een verkoop in 2018.

In 2016 begon Dustin samen met Rens van Geel (1992) een digitaal marketingbureau genaamd HelloBo, dit werd het tweede servicebedrijf naast het bestaande bureau Tirato dat zich meer op design en development richtte. In dit jaar werd ook een joint-venture Van Mossel Online opgericht in samenwerking met het bedrijf Van Mossel Automotive Groep.

In 2016 ontmoette Dustin zijn zakenpartner Rob Smulders (1983), wie destijds bezig was met het bouwen van internetbureau Qforma, een soortgelijk bureau als Tirato en HelloBo. In 2017 besloten Rob en zijn voormalige compagnion Koen van Loon om het bedrijf aan te sluiten bij Dutch Concept Group en hiermee Qforma en Tirato samen te fuseren. De twee bedrijven kregen toen een rebranding en de naam werd NOBEARS.

In 2018 besloten Dustin, Rens en Rob om ook HelloBo in NOBEARS te integreren en om het volledige bedrijf Dutch Concept Group samen verder te bouwen, hiermee werd iedereen partner in DCG en werden de service bedrijven samengevoegd tot één sterk merk NOBEARS. In 2020 deed NOBEARS zijn eerste bureauovername en werd het bedrijf Sjonic Digital Media toegevoegd en daarmee NOBEARS Utrecht als nieuwe locatie.

Vandaag de dag is de ambitie om een groep van digitale bedrijven te bouwen. Met één sterk merk genaamd NOBEARS. Met het gedachtegoed van Dutch Conept Group is het bedrijf hernoemd naar NOBEARS Group, met eenzelfde visie en ambitie. Met de focus op sterke digitale concepten ontwikkelen en bedrijven digitaal laten groeien. Dit met één groot ondernemersavontuur in de digitale wereld.