NOBEARS staat in de top 250 scaleups 2021!

logo-ece.png Erasmus Centre for Entrepreneurship - 01 juni 2021
Trots! NOBEARS behoort tot een van de 250 snelst groeiende scaleups.

Link: Top 250 Scaleups 2021

Overzicht: 250 groeibedrijven 2021

Persbericht:

Jubileumeditie: vijfde Top 250 Groeibedrijven
Ondanks coronacrisis blijven snelgroeiende bedrijven banenmotor

Uit Top 250 Groeibedrijven blijkt dat de meeste snelgroeiende bedrijven zich bevinden in sectoren op het snijvlak van digitalisering, dienstverlening en nieuwe media. De vijfde Top 250 Groeibedrijven wordt op 1 juni gepresenteerd en is een initiatief van Erasmus Centre for Entrepreneurship (ECE) en nlgroeit. Noord-Holland voert met 90 bedrijven de lijst aan, gevolgd door de provincies Noord-Brabant (51) en Zuid-Holland (42). Van alle Top 250 Groeibedrijven kent slechts 5% een vrouwelijke ondernemer, een verdere daling ten opzichte van de vorige editie.

Uit deze jubileumeditie blijkt dat veel groeibedrijven profiteren van versnelde veranderingen in klantwensen en op het gebied van digitalisering, omdat ze voor de coronapandemie al vernieuwende verdienmodellen hanteerden. Prof. dr. Justin Jansen, hoogleraar ondernemerschap en academisch directeur van Erasmus Centre for Entrepreneurship: “Deze bedrijven zijn vooruitstrevend in het ontwikkelen van nieuwe oplossingen, maar zijn ook in staat om de snelle groei van de organisatie in goede banen te leiden. Dat doen zij door continue te willen verbeteren, te versnellen en de organisatie aan te passen aan toekomstige uitdagingen.”

Nummer 1 Groeibedrijf van Nederland
In het najaar presenteren Erasmus Centre for Entrepreneurship en nlgroeit de Top 10. Dan wordt ook bekend welk bedrijf zich de snelste groeier van Nederland mag noemen en de Gouden Groeier Award verovert. Takeaway.com was dat vorig jaar. De maaltijdbezorger creëerde 4703 nieuwe banen (in FTE) en groeide daarmee het snelst. De 250 bedrijven uit de vorige editie waren samen met meer dan 30.000 FTE gegroeid.

Top 250 Groeibedrijven in de coronacrisis

Ondanks dat ze extra kwetsbaar zijn voor een crisis, zijn scaleups ook de bedrijven die zich het snelst herstellen, daarmee zijn ze de motor voor economisch herstel. ‘’De 250 innovatieve bedrijven vertegenwoordigd in dit rapport zijn het perfecte voorbeeld van deze rol als banenmotor. In totaal hebben deze scaleups ongeveer evenveel nieuwe banen gecreëerd als de vorige Top 250 Groeibedrijven deed in het jaar vóór de coronacrisis’’ aldus Martin Luxemburg, directeur Erasmus Centre for Entrepreneurship.
Groeivermogen
Nlgroeit, een initiatief van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat, KVK, NLevator en NL2025, is een meerjarenprogramma dat tot doel heeft het groeivermogen in het midden- en kleinbedrijf te vergroten.